Incoterms 2020

З 2020 року деякі правила Incoterms помінялися. Але ICC (Міжнародна торгова палата) дозволяє використовувати порядок Інкотермс 2010 і раніших версій на розсуд учасників угоди. Глобальних змін в Incoterms 2020 не відбулося – нових пунктів не додалося, старі залишилися на місці. Абревіатури (назви регламентів поставки) як і раніше позначають ступінь відповідальності продавця.

Загальні зміни

В нових правилах Інкотермс передбачається перевезення товарів покупцем або продавцем власним транспортом, без залучення сторонніх перевізників. Також розглядаються ситуації про укладення між ними окремого договору перевезення.

В статтях A9 / B9 тепер конкретизовані витрати покупця і продавця по кожному правилу Incoterms 2020. Вперше включено роз’яснення митного оформлення транзитного товару. Воно прив’язується до місця передачі ризиків вантажоперевезення.

До кожного пункту додаються розширені пояснення – «Пояснювальні примітки для користувачів». Вони викладені більш зрозуміло і регламентують:

  • умови застосування правила;
  • порядок розподілу витрат, детально зазначено забезпечення безпеки транспорту;
  • момент переходу ризиків.

Мета складання докладного опису – допомогти вибрати норму Incoterms 2020 і створити керівництво для вирішення суперечок.

Базисні норми для всіх видів транспорту з доповненнями Інкотермс 2020

EXW або «Франко завод» всю відповідальність за доставку товару покладає на покупця. У продавця мінімальні обов’язки – підготувати вантаж до відправлення у себе на складі або в іншому місці. Одержувач організовує весь ланцюжок транспортування:

  • наймання транспорту;
  • навантаження;
  • страхування;
  • супровід;
  • митне оформлення.

Всі ризики з перевезення товару несе покупець.

При FCA або «Франко перевізник» продавець завантажує товар і оформляє Затаможка, оплачує мита. Місце передачі вантажу і транспорт вказуються в контракті. Зміни Інкотермс 2020 дозволяють покупцеві після прийняття товару на морське судно передати коносамент продавцеві через перевізника. Це прискорює отримання оплати за поставлену продукцію.

CPT або «Перевезення оплачене до» встановлює, що продавець проходить експортне митне оформлення і передає товар перевізнику. З цього моменту відповідальність за автомобільні вантажоперевезення , морську і повітряну доставку переходить до одержувача . Покупець в порту приймає і розвантажує товар, розмитнює, доставляє в точку призначення.

CIP або «Перевезення і страховка сплачені до» ідентичні умовам CPT, але продавець зобов’язаний застрахувати вантаж до точки передачі його покупцеві. Нові правила Інкотермс збільшили розмір страхового покриття. Він повинен тепер рівнятися або перевищувати 110% суму поставки. Збільшення викликано тим, що за нормами CIP зазвичай перевозять промислове обладнання та механізми з застосування мультимодальних схем. Страховка повинна оплачувати ризики пошкодження і втрати виробничих машин.

DAP або «Поставка в пункті» означає, що продавець повністю оплачує перевезення товару до пункту, зазначеного в контракті. Митний випуск в режимі експорту також оформляє постачальник. Відповідальність за вантаж переходить до покупця в момент передачі на власному складі або в іншому місці. Вивантаження і процедура розмитнення також покладаються на нього.

DPU або «Поставка на місце вивантаження» – це повністю організована і оплачена продавцем доставка. Ризик переходить до покупця після вивантаження товару в зазначеному місці. Одержувач тільки оформляє в митниці імпортну операцію і приймає вантаж. Таким способом доставляють авто з Кореї під ключ . Базис DPU в Incoterms 2020 замінив DAT ( «Доставка до терміналу»), який фігурував в правилах 2010 р Відмінність умов чисто технічне – слово «термінал» заміщено «місцем».

DDP або «Доставка з оплатою мита» розширює обов’язки продавця в порівнянні з попереднім умовою:

  • навантаження товару;
  • доставка до пункту призначення;
  • експортне та імпортне митне оформлення;
  • вивантаження.

Покупець тільки приймає вантаж. Перед прийняттям Інкотермс 2020 р очікувалося, що DDP розділять на DTP і DPP – доставка з оплатою мит на термінал або за адресою. Але Міжнародна торгова палата поки пропустила цей пункт.

Регламент для морських і внутрішніх водних перевезень

CIF або «Вартість, страхування і фрахт» повністю повторюють умови CIP, але діють для перевезень на морському транспорті. Під час укладання договору по базису CIF зазвичай застосовується мінімальна страхова сума. Прийнятий Incoterms 2020 не зрадив норми. Міжнародна торгова палата залишає розмір страховки на розсуд партнерів.

CFR або «Вартість і фрахт» означають, що продавець проходить експортне митне оформлення, оплачує мита і вантажить товар на судно. Далі відповідальність переходить на покупця. Ціна перевезення оплачується постачальником. Але він не зобов’язаний страхувати вантаж. У порту прибуття розвантаженням, розмитненням, доставкою до кінцевого пункту займається покупець.

FOB або «Вільно на борту» обмежує обов’язки продавця доставкою товару на борт, проходження митної процедури імпорту. Але вантаж при цьому повинен не тільки бути на судні, а й належним чином розміщений на палубі або в трюмі. Тобто навантаження оплачує постачальник. Таким способом зазвичай організовуються вантажні перевезення збірних вантажів.

FAS або «Вільно вздовж борту судна» передбачає, що продавець розмитнює товари і доставляє їх до судна. Тут закінчується відповідальність постачальника. Навантаження оплачує покупець.

Зворотний дзвінок
Проста форма >
Розширена форма >
Спасибі, ваш запит відправлено
При відправці Вашого повідомлення сталася помилка.
Ошибка
Спасибі, ваш запит відправлено
При відправці Вашого повідомлення сталася помилка.
Ошибка
}